محل لوگو

دانلود مقاله نشانه شناسی 1


دانلود مقاله نشانه شناسی 1

نشانه شناسی 1 - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏نشانه شناسی از دهه ی 1950 همچون روش پژوهش در شناخت دلالتها و ادراک کارکردهای ارتباط‏ی‏ بکار رفته است. اندیشمندانی ماند لوی استروس، میشل فوکو، فردینا‏ن‏ دوسوسور، چارلز ساندرس پیرس، رولان بارت و اومبرتواکو‏،‏ آثار مهمی در این زمینه پدید آوردند و در زمینه ای خاص نشانه شناسی تصویر که شاخه ای از علم شناخت نشانه های ‏د‏یداری است، آثاری از بارت در زمنیه عکاسی، سینما و نقاشی نوشته شده است.

‏ بارت مبانی نظری خود را در سال 1962 در رساله ی ‏«‏ عناصر نشانه شناسی‏»‏ شرح داده است‏.‏ اما در این میان نظریه های چارلز ساندرس پیرس بیشتر مورد توجه نشانه شناسان تصویر است‏،‏ زیرا‏ وی‏ نظریه ای عمومی درباره نشانه‏ ها‏ ارائه داده است و به دسته بندی و مشخص کردن گونه های متفاوت نشانه ها پرداخته است.

‏ هد ف نشانه شناسی تصویر، کشف قاعده های‏«‏ خواندن تصویر و درک معناهای آن از طریق شناخت عناصر تجسمی یا وجه تظاهر تصویر است که به تحلیل پیکربندی عناصر تصویری می انجامد در مرحله ی بعد به تحلیل اشکال و شناخت معناهای مدلول تصویردست می یابد.

‏2

‏ نشانه شناسی بررسی علمی نشانه هاست و مانند علوم دیگر دارای اصول قواعد روش های مبتنی بر مشاهد‏ه‏ آزمون وجستجو براساس معیارهای عینی است. این عمل نیز در حوضه هنرهای حجمی نیز مطرح و قابل تأمل است در معماری، طراحی صنعتی، نی‏ز ‏نشانه شناسی و ارتباط میان محصول یا حجم با انسان و تأثیرات روانی آن مورد بررسی قرار گرفته است که در ‏روند‏ تحقیقاتی به آن اشاره خواهد شد.

‏تعریف واژه ی‏«‏ آرم‏»‏ یا نشانه

‏حدوداً از ده سال پیش به پشنهاد استادان رشته ارتباط تصویری، دانشکده ه‏ا‏ی هنر واژه ی ‏«‏ نشانه‏»‏ به جای‏«‏ آرم‏»‏ و‏«‏لوگو‏»‏ مورد استفاده قرار گرفت. با گسترش دامنه ی رشته نشانه شناسی که موضوع بررسی آن‏«‏ نشانه‏»‏ است بدیهی است که دیگر نمی توان نشانه را با مفهوم محدود‏«‏ آرم‏»‏ یا ‏«‏لوگو‏»‏ بکار برد از این رو به استناد فرهنگ لغات ‏«‏ هزاره‏»‏،‏«‏ لاروس‏»‏ و‏«‏معین‏»‏، در این ‏تحقیق‏ از همان واژه ی آرم استفاده شده است که نزدیکترین معادل‏«‏ لوگو‏»‏ و از طرفی آشناترین واژه برای افراد جامعه ما نیز هست.

‏ هزاره: logo‏ :( مؤسسه و غیره) آرم، علامت ‏1- حق شناس، محمدعلی(1380) هزاره، فرهنگ لغات انگلیسی- فارسی، فرهنگ معاصر، تهران، صفحه 952

 

دانلود,مقاله,نشانه,شناسی,1,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 254

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما