محل لوگو

دانلود مقاله مطبوعات


دانلود مقاله مطبوعات

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

مطبوعات

قسمتی از متن :

 

1

‏1) مقدمه

‏خ‏برگزاري ها مبنع تغذيه مطبوعات و در سال هاي اخير، خود در حال فراگيرشدن به مثابه يك رسانه جمعي هستند.

‏در كشور ما علي رغم اين كه اينترنت همپاي كشورهاي غربي در ميان مردم نفوذ پيدا نكرده، اما به هر روي روز به روز شاهد گسترش اين‏ ‏وسيلة ارتباطي در ميان اقشار مختلف مردم هستيم كه با توجه به سرعت اين نفوذ مي توان تصور كرد كه در آينده اي نزديك ‏– ‏كه بيش از چند سال نخواهد بود ‏– ‏اينترنت، گسترشي در حدود يك رسانه همگاني پيدا كند و به تبع اين مساله، خبرگزاري ها نيز به رسانه اي تبديل شوند كه‏ ‏مردم، براي دسترسي به اخبار روز، مستقيماً به آنها مراجعه كنند.

‏ع‏لاوه بر اين در سال هاي اخير و پس از تأسيس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به عنوان دومين خبرگزاري ايران پس از حدود 60 سال، شاهد تأسيس آژانس هاي خبري متعددي بوده ايم كه هركدام شامل مجموعة بزرگ‏ي‏ از عوامل انساني، ازجمله خبرنگاران هستند.

‏م‏جموعة اين عوامل، به علاوة اهميت و رسالت رسانه ها در يك جامعه متمدن، لزوم توجه به خبرنگاران خبرگزاري ها به عنوان اركان اصلي جمع آوري و ارسال اخبار را خاطرنشان مي كند. اين توجه را مي توان شناخت و فراهم كردن ابزارهاي ‏ا‏نگيزش خبرنگاران براي انجام كار بهتر دانست. به طور كلي، انگيزش را مي توان به عنوان نيروي محرك فعاليت هاي انساني و عامل جهت دهندة آن تعريف كرد. عوامل انگيزشي عموماً به دو دسته دروني و بيروني تقسيم مي شوند كه در مورد موضوع اين تحقيق، مهم ترين اين ابزارها و عوامل در اختيار مديران خبرگزاري هاست، چه در مواردي كه به ابزارهاي انگيزشي مادي مربوط مي شود و چه ابزارهاي انگيزشي معنوي.

3

‏د‏ر واقع توجه به اين كه چه عوامل و ابزارهايي مي تواند باعث ترغيب و انگيزش خبرنگاران براي صرف وقت، انرژي و دقت بيشتر و درنتيجه، ارائه اخبار با كيفيت‏ ‏بالاتر شود بيش از همه مي تواند مورد توجه مديران خبرگزاري ها واقع شود تا با شناخت نيازهاي خبرنگاران خود، زمينة پيشرفت خبرگزاري متبوعشان را فراهم كنند و از سوي ديگر تا حدي امنيت مادي و رواني قشري را فراهم كنند كه از كمترين امنيت شغلي در جامعة ما بهره مند است.

‏2) ‏ط‏رح مسأله و تعريف موضوع

‏پ‏اسخ به اين سوال كه ‏«‏چه ابزارها و عواملي باعث انگيزش خبرنگاران خبرگزاري ها براي فعاليت بهتر و درنتيجه، ارائه اخبار صحيح تر و دقيق تر و به يك معنا، ارتقاء كيفي اخبار مي شود‏»‏ مسأله اصلي اين تحقيق است.

‏براي پاسخ به اين سؤال، چهار خبرگزاري كشور بر اساس اولو‏ي‏ت تاريخ تأسيس انتخاب شده اند. خبرگزاري، يك سازمان خبري است كه وظيفه و مأموريت آن، جستجو، تحقيق، جمع آوري و تنظيم اطلاعات و پيام هايي است كه ضرورتاً بايد آنها را در مركزي انباشت نمايد و سپس اين اخبار را به مشتريان خود (روزنامه ها، راديوها، تلويزيون ها، مراكز اقتصادي و سياسي‏

‏و ...) ارسال كند. (ژان لويي، سروان شرايبر، ‏«‏نيروي پيام‏»‏، (تهران، سروش1371)

‏ا‏ين تعريف را مي توان اين گونه تكميل كرد كه امروزه آحاد مردم نيز به مشتريان خبرگزاري ها افزوده شده اند و در واقع اين، تنها رسانه ها نيستند كه به عنوان واسطه، اخبار خبرگزاري‏‌‏ها را ب‏ه‏ مردم مي رسانند بلكه بسياري از مردم از طريق شبكة اينترنت به طور مستقيم از اخبار خبرگزاري ها استفاده مي كنند و بنابراين حيطة مشتريان خبرگزاري ها بسيار گسترده تر شده و روز به روز نيز در حال گسترش است.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 180

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما