محل لوگو

دانلود مقاله معرفی مهندسی پزشکی


دانلود مقاله معرفی مهندسی پزشکی

معرفی مهندسی پزشکی - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏مقدمه

‏در قرن بيستم نوآوري‏‌‏هاي تكنولوژي با چنان سرعتي در حال پيشرفت ‏‌‏است كه تقريبا‏ً‏ در هر زمينه‏‌‏اي در زندگي انسان نفوذ كرده است. پيشرفت در مراقبت‏‌‏هاي پزشكي نيز بسيار چشم‏‌‏گير بوده است كه از جمله علل اصلي آن پيوند بين دو فضاي علمي مهندسي و پزشكي را مي‏‌‏توان برشمرد.

‏اين موضوع به خصوص در زمينه پزشكي و خدمات درماني مشاهده مي‏‌‏شود.گرچه هنر پزشكي سابقه طولاني دارد اما انقلاب خدمات درماني كه (بر پايه تكنولوژي مي‏‌‏باشد و) قادر به انجام محدوده وسيعي از تشخيص‏‌‏ها و درمان‏‌‏ها است تقريبا‏ً‏ جديد مي باشد و موجب بوجود ‏آ‏مدن بيمارستان‏‌‏هاي بسيار مدرن به عنوان مراكز تكنولوژيكي ارايه دهنده خدمات درماني مي‏‌‏باشد.

‏از آنجايي كه تكنولوژي چنين اثر بزرگي بر خدمات درماني گذاشته است، متخصصين مهندسي در بسياري از جنبه‏‌‏هاي پزشكي درگير شده‏‌‏اند. در نتيجه مهندسي پزشكي به عنوان يك تلفيق كننده اين دو تخصص ديناميك ( مهندسي و پزشكي) به وجود آمده است و هدف اصلي آن مقابله با امراض و بيماري‏‌‏ها از طريق فراهم آوردن وسايلي (مانند بيوسنسور‏‌‏ها ، بيو‏‌‏مواد‏‌‏ها ، پردازش‏‌‏گر‏‌‏هاي تصوير و هوش‏‌‏مصنوعي) در جهت تحقيق ، تشخيص و درمان به وسيله متخصصان درماني مي‏‌‏باشد. بنابراين مهندسان پزشك اعضاي جديد جامعه پزشكي هستند كه به دنبال راه‏‌‏حل‏‌‏هاي جديد براي مسايل پيچيده‏‌‏اي كه جامعه مدرن امروزي با آن روبروست مي باشند.

‏3

‏در كشور ما هم ‏وابستگي روزافزون به تكنولوژي مدرن درماني و پيچيده‏‌‏تر شدن انواع تجهيزات بيمارستاني و طبعا‏ً‏ راه‏‌‏اندازي و نگهداري از آن‏‌‏ها در مجموع باعث شده كه جامعه پزشكي و درماني ما شناخت بيشتري نسبت به رشته مهندسي پيدا كنند و نياز كشور به فارغ التحصيلان اين رشته به شدت افزايش يابد. از اين رو توسعه مهندسي پزشكي در گرايش‏‌‏هاي مختلف آن (بيومتريال، بيومكانيك، بيوالكتريك)يك امر اجتناب ناپذير به نظر مي‏‌‏رسد.

‏در ‏اين سمينار‏ مروري بر نقش تكنولوژي در خدمات درماني در جامعه امروزي و همچنين نقش مهندسان پزشكي در حال حاضر خواهيم داشت.

‏تاريخچه علم پزشكي

‏سيستم درماني قديم

‏انسان‏‌‏هاي اوليه بيماري‏‌‏ها را ناشي از اعمال خدايان و ارواح مي دانستند.در نتيجه درمان آنها را كار پزشكان جادو‏‌‏گر مي‏‌‏دانستند.گرچه جادو يك جز جدانشدني از مراحل درماني بود اما هنر و عمل اين پزشكان جادوگر تنها محدود به متافيزيك نمي‏‌‏شد.‏ ‏اين افراد با استفاده از غريزه شخصي و تجارب گذشته دانش اوليه‏‌‏اي را بر پايه قوانين تجربي بنا ‏مي‏‌‏كردند. براي مثال از همين طريق اعمالي مانند جا انداختن استخوان ها و استفاده از گياهان دارويي يا اعمال جراحي پيشرفت‏‌‏كرد. همان گونه كه انسان هاي اوليه ياد گرفتند كه بعضي گياهان قابل خوردن و كاشت هستند پزشكان اوليه هم طبيعت بعضي از بيماريها را مشاهده و درك كردند و آنها را به نسلهاي بعد خود انتقال دادند.

‏شواهد نشان مي‏‌‏دهد كه پزشكان اوليه علاوه بر درمان ساده ، به اعمالي از قبيل جراحي هم علاقه‏‌‏مند بودند. استخوانهاي جمجمه سوراخ‏‌‏شده كه در نواحي مختلف اروپا ، آسيا و آمريكاي جنوبي كشف شده

 

دانلود,مقاله,معرفی,مهندسی,پزشکی,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 250

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما