محل لوگو

دانلود مقاله مرغ داری


دانلود مقاله مرغ داری

مرغ داری - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

1

‏مقدمه

‏تخم مرغهاي توليد شده در ابتداي دوره تخم گذاري معمولاً كوچك هستند و با افزايش سن، اندازة تخم مرغ هم بزرگتر مي شود. از طرفي هم مي دانيم كه وزن جوجه هچ شده تحت تأثير وزن تخم مرغ مي باشد. لذا معمولاً تخم مرغهاي اولية دوران توليد را براي جوجه كشي استفاده نميكنند. اگر ما بتوانيم بوسيلة به تأخير انداختن بلوغ، تخم مرغهاي بزرگتري داشته باشيم مي توانيم در طي دوران توليد، تعداد بيشتري تخم مرغ قابل جوجه كشي به بازار عرضه كنيم. از طرف ديگر اگر به تأخيرانداختن بلوغ در مرغها طولاني شود هزينة توليد هر تخم مرغ قابل جوجه كشي افزايش مي يابد لذا بايد طوري برنامه ريزي كرد كه سن شروع توليد گله اقتصادي باشد. هرچه سن در شروع تخمگذاري بيشتر باشد، در دروان توليد تخم مرغهاي بزرگتري توليد مي شود.

‏به تأخير انداختن بلوغ:

‏در پستانداران چشمها مسئول بروز پاسخ به نور مي باشد، ولي براي تحريك نوري و تكامل جنسي در پرندگان ضروري نيستند. در پرندگان گيرنده هاي نوري خارج شبكيه اي كه مسئول پاسخ نور برروي فعاليت جنسي هستند در قسمت هيپوتالاموس شكمي ‏–‏ مياني و يا شبكة tuberal‏ قرار دارند.

3

‏تحقيقات در اكثر گونه ها نشان داده است كه غدة پينه آل نقشي در پاسخ نوري جنسي ندارد.

‏نور از طريق تأثير بر هيوتالاموس باعث افزايش ترشح گنادوتروپين هاي هيپوفيز شده و با افزايش FSH‏ و LH‏ باعث افزايش رشد تخمك در تخمدان‏

‏مي شود. البته تنها نور مرئي است كه سبب تحريك هيپوتالاموس ‏–‏ هيپوفيز‏

‏مي شود و نور ماوراء بنفش يا مادون قرمز اثري بر آن ندارد. براي جلوگيري از بلوغ زودهنگام پولتها كه منجر به افزايش توليد تخم مرغهاي ريز و عارضة پرولاپس مي شود مرغدارها با تغيير برنامة نوري شروع توليد را به تأخير مي اندازد. در سيستم بسته اين كار نسبتاً آسان است ولي در سالنهاي پنجره دار اجراي اين برنامه كمي مشكل است اگر پولتها در زماني هچ شده باشند كه در دوران رشد آنها، طول دورة روشنائي روز، در حال افزايش باشد، پولتها در سن كمتري شروع به توليد تخم مرغ مي كنند و اگر در زماني هچ شده باشند كه طول دوره روشنائي در دوران رشد آنها در حال كاهش باشد. شروع توليد تخم مرغ به تأخير مي افتد.

‏شدت نور در طي دوران رشد بايد حدود 5/0 فوت كندل (5 لوكس) باشد. اگر شدت نور بيشتر از اين مقدار باشد باعث بروز عارضة كاني باليسم مي شود. اگر طول مدت روشنائي كمتر از 12-11 ساعت در روز باشد، بلوغ جنسي و توليد به تأخير مي افتد و اگر طول مدت روشنائي بيشتر از اين مقدار باشد پولتها سريعتر بالغ شده و زودتر به توليد مي رسند. لذا آستانة 12-11 ساعت نوردهي در دوران رشد به عنوان مبناي برنامة محدوديت نوري مورد استفاده قرار مي گيرد. به تأخير انداختن بلوغ فقط براي طيوري كه در دوران رشدشان طول مدت نور طبيعي در روز در حال افزايش است ضروري به نظر مي رسد. گله هايي كه در سن بلوغ سبكترند در تما م دوران توليد تخم مرغهاي ريزتري نسبت به گله هايي با وزن طبيعي توليد مي كنند. كاهش طول مدت نوردهي هنگامي در تأخير بلوغ جنسي مؤثر است كه به پائين تر از 12-11 ساعت در روز برسد.

 

دانلود,مقاله,مرغ,داری,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 203

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما