محل لوگو

دانلود مقاله سیمان2


دانلود مقاله سیمان2

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

سیمان2

قسمتی از متن :

 

‏1

‏اگرچه قدمت سیمان به بیش از 2000 سال می رسد ولی آهک ناخالص به عنوان یکی از مصالح ساختمانی تاریخچه ای طولانی دارد. گفته شده است که فنیقی ها در حدود 700 سال قبل از میلاد مسیح آهک پوزولانی را به کار برده و رومی ها نوع آهک یا سیمان پخته شده را استفاده می کردند. هم چنین در قرون وسطی در هلند با پخت آهک و‏ توقف‏ در کوره های ثابت گنبدی نوعی سیمان هیدرویکی تولید و معروف شده است.

‏اما قدمت آنچه امروزه تحت عنوان سیمان معروف شده است به بیش از 2000 سال

‏می ‏رسد این ماده محصول نوآوری یک فرد انگلیسی به نام جان اسمیتن در سال 1756 به کمک پخت مواد در کوره های ثابت به صورت بطری بوده است. ولی معروف ترین نام در این زمینه از آن فردی به نام جوزف آسپدین است که فرآیند پخت مواد را در سال 1824 به ثبت رسانید.

‏او نیز در روش خویش از کوره های گنبدی به ارتفاع تقریبی cm‏95 به قطر cm‏ 40 و ظرفیت 15 تن استفاده نمود. و هر شارژ مواد به کوره چندین روز به طول انجامیده است. مصرف سوخت( زغال سنگ) در این روش به 50% وزنی مواد بالغ گشته است و معادل ‏بوده است.

‏3

‏ در ‏صن‏ایع تولید مصالح ساختمانی( سیمان گچ آهک) از کانی های طبیعی و نیز محصولات صنعتی که دارای یک یا چند اکسید اصلی‏، باشد استفاده می‏ ‏گردد. این مواد را به دو دسته تقسیم می نماییم. مواد آهکی، مواد رسی، و خاک های مخلوط از آهن و رس( شامل آلوویوم، مارل، و .....)

‏ سنگ آهک:

‏این ماده در طبیعت به وفور یافت می گردد. خالص ترین نوع آن مالیت و آراگونیت با وزن مخصوص به ترتیب 7/2 و 59/2 می باشد. سختی سنگ آهک ‏الی ‏ بوده و صرفاً خالص ترین نوع ن سفیدرنگ است. در سایر موارد بعلت حضور اجزاء رسی یا آهنی رنگ آنها تیره می باشد.

‏ ‏گچ آهکی:

‏ این ماده یک سنگ رسوبی است. در مقابل سنگ آهک بسیار نرم بود که آن را برای فرآیندهای مرطوب مناسب می نماید. با توجه به عدم نیاز به انفجار استخراج آن می توان در بسیاری از موارد سنگ شکن را حذف نمود در بعضی از لایه های این سنگ درصد کربنات کلسیم را ‏ نیز می رسد این ماده تا

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 210

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما