محل لوگو

دانلود مقاله سازهای بادی


دانلود مقاله سازهای بادی

سازهای بادی - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏ساز‌هاي بادي

‏ ساز آلت موسيقي كه زنند يا نوازند و آن بر دو قسمت است: 1- سازهاي زهي كه داراي زه هستند.

‏2- سازهاي بادي (ذوات اسنفخ) كه باد ميدان به صدا در آيند مانند (ني، شيپور و فلوت) 3- سازهاي ضربي و كوبه اي مانند طبل و ضرب، دهل، سنج و …‏ در اصطلاح موسيقي دان ها آن آلت را ساز مي‌گويند. مخصوصاً تار را.

‏ قسمت اصلي و اساسي هر ساز بادي، لوله اي است، كه چون در آن دمنه ستون هواي موجود در داخل آن به نوسان در مي آيد. صوتي پديد مي آورد و هر قدر ستون هوا كوتاه‌تر باشد صدايي كه بر مي خيزد زيرتر است. سازهاي بادي را به دو خانواده اصلي تقسيم كردند؛ 1- سازهاي بادي چوبي كه از ني يا چوب ساخته مي شوند. مثل: مزمار يا زمر، سورناي، صغاره، يراع، شاهين، يوق، موصول.

‏2- سازهاي بادي فلزي كه از مس يا برنج ساخته مي شوند مثل: بوق، نفير و ارغنون دهني سازهاي بادي از لحاظ شكل و طرح نواختن به دو دسته متمايز تقسيم مي شوند؛ 1- دسته اي كه نواختن آنها به وسيله زبانه اي صورت مي‌گيرد مثل ني انبان و سورناي و روناي و در سازهاي اروپايي مثل قره‌ني، ساگسوفون و چنگ چيني 2- آنهايي كه هوا به ون واسطه در لوله دميده مي شود مانند قلوت و ارغنون دهني و خانواده ناي. ساز بادي از لحاظ شكل هم به دو طبقه تقسيم مي شود؛ 1- آنهايي كه شكل استوانه دارند. 2- آنهايي كه شكل مخروطي دارند و سر و ته آنها يك اندازه نيست.

‏پيشاني بر عرش

‏27 آبان مصادف 23 رمضان برنامه اي تحت عنوان پيشاني بر عرش با موضوع سيماي حضرت علي (ع) در ادبيات، زير نظر انجمن علمي- ادبي سيمرغ برگزار مي شود كه در اين برنامه شاهد سخنراني اساتيد، شعرخاني با موضوع امام علي (ع) و مداحي خواهيم بود.

‏ني نامه شقايق

‏17 مهر مصادف با هفته جانباز برنامه اي زير نظر بسيج دانشجويي ادبيات برگزار شد، كه در اين برنامه شاهد حضور شاعر برجسته كشور جناب آقاي عبدالجبار كاكايي، اساتيد دانشگاه و دانشجويان بوديم و گفتني است مراسم شعرخاني با موضوع دفاع مقدس اجرا شد.

‏نيايش امام

‏خدايا! تويي سزاوار ستايش هاي نيكو و بسيار و بي شمار تو را ستودن اگر تو را آرزو كنند پس بهترين آرزويي و اگر به تو اميد بندند بهترين اميدي.

‏خدايا! درهاي نعمت بر من گشودي كه زبان به مدح غير تو نگشايم و بر اين نعمت ها غير از تو را ستايش نكنم و زبان را در مدح نوميد كنندگان و آنان كه مورد اعتماد نيستند باز نكنم.

‏خدايا، از من در گذر آنچه را از من بدان داناتري، و اگر بار ديگر به آن باز گرديم تو نيز بخشايش باز گرد. خدايا، آنچه از اعمال نيكو كه تصميم گرفتم و انجام ندادم ببخشاي.

‏خدايا! به تو پناه مي برم از آن كه در سايه بي نيازي تو، تهيه ست باشم، يا در پرتو روشنايي هدايت تو گمراه گردم، يا در پناه قدرت تو بر من ستم روا دارند، ‏يا خوار و ذليل باشم در حالي كه كار در دست تو باشد! خدايا ! اما به تو پناه مي بريم از آن كه از فرموده تو بيرون شويم، يا از دين تو خارج گرديم، يا هواي نفساني پيدا بر ما فرود آيد، كه از هدايت ارزاني شده از جانب تو سرباز زنيم.

 

دانلود,مقاله,سازهای,بادی,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 166

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما