محل لوگو

دانلود مقاله بلایای طبیعی(زلزله، آتش سوزی، و )


دانلود مقاله بلایای طبیعی(زلزله، آتش سوزی، و    )

بلایای طبیعی(زلزله، آتش سوزی، و ) - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

2

‏- مقدمه

‏بلاياي مترقبه به صورت مختلف و گاه به شكلي پيچيده ت‏أ‏ثيرات مخربي بر زندگي بشر و محيط زيست او مي گذارند و از سوي ديگر بلاياي طبيعي همچون سيل، زلزله، آتش فشان، طوفان و ... در اندك زماني طومار زندگي بسياري از انسان ها را در هم مي پيچند و نابود مي سازند. طبق شواهد و قراين موجود كشور ايران يكي از 10 كشور بلاخيز دنيا است كه هر ساله بر اثر وقوع يك حادثه طبيعي خسارات مالي و جاني بسياري را متقبل مي شود. زلزله به عنوان يكي از مخرب ترين نيروهاي شناخته ‏ش‏ده طبيعت است. زلزله رودبار، قائنات، اردبيل، قزوين، دشت بياض، بو‏ئ‏ين زهرا و زلزله دردناك بم، يادآور تلخي اين واقعيت است.

‏يكي از تأسيسات زيربنايي در شهر كه بطور بالقوه (عليرغم رعايت كليه اصول ضوابط، مقررات و استانداردهاي فني) ميتواند عاملي براي وقوع يا توسعه حر‏ي‏ق باشد، شبكه توزيع گاز طبيعي است. در حادثه اي همچون زلزله علاوه بر خسارات جبران ناپذير زلزله خطرات ثانوي ديگري نيز به وقوع مي پيوندد از جمله آتش سوزي كه خسارات زلزله را چندين برابر مي كند.

‏در زلزله اخير بم با وجود خسارات بالا زلزله به علت عدم لوله كشي گاز شهري بعد از زلزله حريق و آتش سوزي رخ نداد. در كشور ژاپن در زلزله كوبه بعلت آتش سوزي و انفجار ايجاد شده از خطوط گاز شهري تعداد تلفات ناشي از آتش سوزي بعد از زلزله بيش از تلفات خود زلزله گزارش شد.

3

‏و اما در مورد زلزله احتمالي شهر تهران كه وقوع آن حتمي نيز مي باشد مي توان بدون اغراق عنوان كرد كه يكي از فجايع عظيم در جهان خواهد بود. گذشته از خسارات عمده زلزله كه ناشي از ساختار ناهمگون شهري، ساخت و ساز بي رويه و نابهنجار ساختمانهاي سر ب‏ه‏ فلك كشيده بدون رعايت اصول ايمني و ... ايجاد خواهد شد عامل ثانوي كه خسارات را تشديد مي كند وجود خطوط لوله كشي گاز پوسيده و يا غير استاندارد كه مسبب زبانه هاي آتشي خواهد بود كه جان و مال مردم را تهديد و تهران را به كوهي از آتش مبدل خواهد كرد.

‏با توجه به اين شرايط بررسي وضعيت شبكه گاز و خطرات احتمالي ناشي از آن براي شهر، و تدوين پاره اي از ضوابط و مقررات جهت كاهش خطرات ناشي از نشت، انفجار و آتش سوزي بوسيلة گاز طبيعي ضروري بنظر مي رسد. به همين دليل مسئولين محترم شركت گاز تهران براي كاهش و مقابله با چنين فاجعة احتمالي دست به پژوهش و چاره انديشي زده اند.

‏اين تحقيق در رابطه با ايمني سيستم گاز تهران در مقابل زلزله است. و اين مهم با همكاري شركت اوزاكاي ژاپن در حال انجام است. البته با توجه به اهميت خطو‏ط‏ گاز تهران از لحاظ امنيتي و سياسي و استراتژيكي بودن پايتخت نقشه هاي مورد نياز و اطلاعات وسيع تري در اختيار ما قرار نگرفت. در اين تحقيق سعي شده است كه با ديد بازتري نسبت به مقاوم سازي شبكه گازرساني تهران و اهميت آن و چگونگي اجراي برنامه هاي مقاوم سازي شود.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 190

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما