محل لوگو

دانلود مقاله اورانیون


دانلود مقاله اورانیون

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (اورانیون) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

‏اورانیم

‏اورانیم عنصری است شیم‏ی‏ایی، با علامت اختصاری U‏ ، عدد اتمی آن 92 و جرم اتمی (عدد جرمی) آن 03/238 است. نقطه ذوب آن 3/1132 درجه سلسیوس، نقطه جوش آن 3818 درجه سلسیوس و چگالی آن 05/19 در 20 درجه سلسیوس است. فلزی است شکلپذیر و به رنگ سفید نقره ای. اتم اورانیم سنگین ترین اتم یک عنصر طبیعی است. در پوسته زمین بسیار فراوان تر از عنصرهای معروفی مانند ید، جیوه و نقره است. اما در بیشتر سنگهای اورانیم دار، فقط مقدار خیلی کمی از این فلز وجود دارد. اورانیم هرگز به صورت خالص در طبیعت یافت نمی‏ ‏شود. از نظر شیمیایی بسیار واکنشپذیر است و به آسانی با بیشتر غیرف‏لزها وبعضی از اسیدها مانند اسید‏ئیدروکلریک ترکیب می شود.

‏این فلز دو ویژگی مهم دارد. یکی اینکه ‏رادیواکتیو‏ است، یعنی اتمهای آن به طور طبیعی شکسته می شوند و اشعه آزاد می کنند. از این اشعه در پزشکی، کشاورزی، صنعت، زمین شناسی و زیست شناسی استفاده می کنن‏د‏. دوم اینکه بعضی از اتمهای آن شکافتپذیرند، یعنی می توان به طور مصنوعی از راه تاباندن نوترون، هسته آنها را به دو جزء ش‏ک‏افت که در نتیجه انرژی خیلی زیادی آزاد می شود. از این انرژی هسته ای در نیروگاهها برای تولید برق استفاده می کنند. در ساختن بمب اتمی و دیگر سلاحهای هسته ای نیز از همین انرژی استفاده می شود. در گذشته های بسیار دور از ترکیبهای اورانیم در ساختن شیشه رنگی استفاده می کردند. واژه اورانیم از نام سیاره اورانوس گرفته شد. این سیاره هشت سال پیش از اورانیم کشف شده بود.

‏رادیواکتیویته و شکافتپذیری

‏اورانیم چند اتم گوناگون دارد، ولی همه آنها از نظر شیمیایی رفتار یکسانی دارند. در هسته ‏این اتمها تعداد نوترون ها متفاوت است، اما همه آنها 92 پروتون دارند. به این چنین اتمها ‏ایزوتوپ‏ می گویند. اورانیم 234، اورانیم 235 و اورانیم 238، سه ایزوتوپ اورانیم هستند که در طبیعت یافت می شوند. تعداد پروتون ها در هسته اتمهای این سه ایزوتوپ 92 است، اما عدد جرمی، یعنی مجموع تعداد نوترون های آنها به ترتیب 234، 235، و 238 است. علاوه بر اینها، دانشمندان تاکنون یازده ایزوتوپ مصنوعی اورانیم نیز ساخته ا‏ند. همه ایزوتوپ های اورانیم رادیواکتیو هستند.

‏اورانیم 235 تنها ایزوتوپ طبیعی اورانیم است که به آسانی شکافته می شود، اما مقدار آن فقط 71/0درصد اورانیم طبیعی است. اورانیم 238 که به سختی شکافته می شود 28/99 درصد اورانیم طبیعی را تشکیل می دهد. مقدار اورانیم 234 در ا

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 162

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما