محل لوگو

دانلود مقاله چربی


دانلود مقاله چربی

چربی - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏چربی

‏چربیها ‏نیز مانند ‏مواد ‏قندی و نشاسته‌ای ‏در بدن تولید حرارت می‌کنند. چربیها در حرارت معمولی جامد ‏هستند. آن دسته از چربیها که در حرارت معمولی مایع می‌باشند، به نام ‏روغن ‏شناخته می‌شوند. ‏از سوی دیگر چربیها استرهای اسیدهای کربوکسلیک با زنجیر طولانی می‌باشند. چربیها و ‏روغنها و مومهایی که در طبیعت یافت می‌شوند، حاوی ‏استرهایی ‏با ‏جرم مولکولی ‏بالا می‌باشند که به ‏لیپید ‏نیز معروفند.

‏دید کلی

‏چربیها خاصیت انرژی زایی فراوان دارند و هر گرم از آنها 9 ‏کالری ‏انرژی ‏ایجاد می‌کند. از این رو مصرف چربیها برای ایجاد حرارت ضروری می باشد. چربیها دارای ‏اسیدهای چرب لازم برای بدن می‌باشند و ناقل ویتامینهای محلول در چربی نیز هستند. به ‏علاوه وجود چربیها در رژیم غذایی کودکان که در حال رشد می باشند حائز اهمیت است. ‏همچنین جوانان و کسانی که کارهای بدنی سنگین انجام می دهند نیاز بیشتری به چربی ‏دارند. چربیها در ساختمان غشا یاخته دخالت داشته و در قابلیت نفوذ پذیری ‏غشای سلول ‏اهمیت دارند. چربیها به دو صورت ‏مشاهده می‌شوند:

‏چربیهای مرئی: ‏مثل چربی موجود در ‏کره ‏، ‏دنبه ‏، و ‏روغنهای گیاهی

‏چربیهای نامرئی: ‏مثل چربی موجود در ‏شیر ‏، ‏زرده ‏تخم مرغ ‏، ‏گردو ‏، ‏بادام ‏و ... .

‏در زیر دسته‌های عمده چربیها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم.

‏2

‏اسیدهای چرب

‏منبع اسیدهای چرب چربیهای طبیعی می‌باشند و نام خود را از ‏منبعشان برگرفته‌اند. اسیدهای چرب اشباع شده‌ای که از هیدرولیز چربیها و روغنها ‏بدست آمده‌اند، عبارتند از:

‏اسید ‏لوریک (Lauric acide) ‏به فرمول

‏اسید ‏پالمتیک (Palmitic acid) ‏به فرمول

‏اسید ‏استئاریک (Stearic acid) ‏به فرمول

‏بر ‏اساس منشا ‏بیوسنتزی ‏آنها ، اسیدهای چرب اغلب مشتمل بر ‏زنجیره‌های با تعداد ‏کربن ‏زوج می‌باشند. یک ‏آزمایش بسیار دقیق و عالی ، کوپلاژ خطی با یک نظم بسیار خاص را در این بیوسنتز ‏نمایان می‌سازد. در آزمایش ، ‏اسید استیک ‏به صورت تکی ماکدار شده (14C) ‏به ارگانیسمهای متعددی بصورت غذا داده شده است. اسیدهای ‏چرب حاصل بصورت یک در میان مارکدار شده می‌باشند.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 253

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما