محل لوگو

دانلود مقاله سزیم


دانلود مقاله سزیم

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (سزیم) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏2

‏سزیم

‏تاریخچـــــــــه

‏سیزیم ( واژه ‏لاتین caesius ‏به معنی ‏آبی آسمانی) در سال 1860 بوسیله Robert Bunsen ‏و Gustav Kirchhoff ‏در ‏آب ‏معدنی Durkheim ‏وبصورت ‏طیف نمایی ‏کشف شد.هویت آن بر ‏اساس خط آبی درخشان در طیف آن بود و اولین عنصری است که بوسیله تحلیل ‏طیف کشف گردید.اولین فلز سزیم در سال 1881 تولید شد. از سال 1967 سیستم ‏بین المللی اوزان ومقیاس ( SI ) ‏، ‏ثانیه ‏را بعنوان چرخه های 770، 631‏،‏ 9‏،192 ‏تشعشع ‏تعیین کرد که مطابق با ‏جابجایی بین دو ‏سطح انرژی ‏حالت پایه ‏اتم Caesium-133 ‏است.از نظر تاریخی مهم ترین کاربرد سزیم در تحقیق و توسعه ‏و اساسا" در کاربردهای شیمیایی و الکتریکی بوده است.

‏خصوصیات قابل توجه

‏طیف الکترومغناطیس ‏سیزیم دارای دو خط روشن ‏در ناحیه ‏آبی ‏طیف وچندین خط دیگر در نواحی ‏قرمز ‏، ‏زرد ‏و ‏سبز ‏می باشد.این عنصر به ‏رنگ ‏طلائی مایل به نقره ای ‏بوده ، و هر دو ویژگی نرمی و چکش خواری را دارد. سیزیم ‏الکتروپوزیتیو ‏ترین و ‏قلیایی ‏ترین عنصر ‏شیمیایی ‏است و همچنین دارای کمترین ‏پتانسیل ‏یونیزاسیون ‏در بین عناصر می باشد. فراوانی سیزیم از پنج فلز قلیایی غیر ‏رادیواکتیو دیگر کمتر است.( از نظر فنی ، ‏فرانسیم ‏، پائینترین فلز قلیایی در جدول می باشد ، اما چون بسیار رادیواکتیو بوده ، و در یک ‏زمان کمتر از یک گرم در کل زمین وجود دارد ، فراوانی این عنصر را می توان عملا"صفر

‏2

‏در نظر گرفت.)

‏سزیم به همراه ‏گالیم ‏و ‏جیوه ‏تنها فلزاتی هستند ‏که در ‏دمای ‏اطاق به حالت مایع می ‏باشند. سیزیم در ‏آب ‏سرد بصورت انفجاری واکنش می کند ‏و در حرارتهای بالای منهای 116درجه سلسیوس با یخ نیز واکنش دارد. ‏هیدروکسید ‏سیزیم (CsOH) ‏قوی ترین قلیای ‏شناخته شده است و ‏شیشه ‏را مورد حمله قرار می دهد.

‏کاربردهــــــــــــــا

‏چشمگیر ترین کاربرد سیزیم در ‏ساعتهای اتمی ‏است که دقت آنها 5 ثانیه در 300 ‏سال است.

Cs-134 ‏در آب شناسی ، بعنوان معیار سنجش خروجی سیزیم توسط ‏صنعت نیروی اتمی ‏به کار می رود. از این ‏ایزوتوپ ‏به این علت استفاده می گردد که کمتر ازCs-133 ‏یا Cs-137 ‏متداول است ، ایزوتوپ ( Cs-134) ‏را می توان به تنهائی با واکنشهای اتمی تولید کرد . Cs-135 ‏نیز در مورد فوق ‏کاربرد دارد.

‏سیزیم مانند سایر عناصر گروه 1 میل ترکیبی زیادی با ‏اکسیژن ‏دارد و بعنوان "گیرنده" در ‏لامپهای الکترون ‏به کار می رود.

‏این عنصر همچنین در ‏باطریهای ‏–‏ ‏نوری ‏کاربرد دارد.

‏علاوه بر اینها سزیم بعنوان ‏کاتالیزور‏در ‏هیدروژنه ‏کردن ترکیبات ‏آلی ‏خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 209

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما