محل لوگو

دانلود مقاله رشد رفتاری و واکنش در کودکان 16ص


دانلود مقاله رشد رفتاری و واکنش  در کودکان 16ص

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

رشد رفتاری و واکنش در کودکان 16ص

قسمتی از متن :

 

 

‏ 

‏مشخصات رشد رفتاری در 10 سالگی :

‏این سن ، برترین سن است چون کودک در نزدیکی اوایل بلوغ نوجوانی است. رفتارهای ملایم و متعادل و خوبی را از خود نشان    می دهد. اطاعت کردن، احساس رضایت کامل از زندگی، صمیمیت و محبت در این سن بارز است. در این زمینه بولهر دانشمند روان شناسی معتقد است که در این سن شباهت دختران و پسران در این سن ببیشتر است. برعکس گزل می گوید که در این سن دختران و پسران بالاترین تفاوت ها را با هم دارند و معتقد است که دختران از بلوغ اجتماعی بیشتری برخوردارند و به مسأله ازدواج فکر می کنند.

‏ 

‏ 

‏* رفتارهای غیر عادی کودکان و عقب ماندگی های ذهنی :

‏الف) واکنش های عصبی :

‏یکی از رفتارهای غیر عادی کودکان، واکنش عصبی است که حاصل تضادهای درونی است و درگیری فرد با عوامل محیطی است و از عوامل و عارضه آن ترس و اضطراب می باشد. چنانچه محیط خانواده نامساعد باشد که کودک به این اختلالات دچار می شود مشهور است که والدین کودکان عصبی تربیت می کنند چون والدین نخستین الگوهای فرزندان هستند. چنانچه محیط بعدی مثل کودکستان و دبستان نامساعد باشد در ساخت این واکنش نقش خواهند داشت و معلم عصبی ،شاگردان عصبی بار خواهد آورد.

‏ 

‏ 

‏واکنشهای عصبی بر دو قسم هستند :

‏الف)- واکنش های اضطرابی :

‏ که در آن، ما کودک را مضطرب می بینیم مثل اختلال در خوابیدن و ترس هایی که کودک مطرح می کند، ترس هایی که در شب منجربه بیدار شدن کودک از خواب می شود و او پدر و مادر را بیدار می کند  و اظهار می کند که خواب ترسناک دیده است که نشانگر اختلال اضطرابی است. همچنین ترس از حیوانات تخیلی و کارتون و فیلم هایی که کودک می بیند و روی او تأثیر می گذارد و او را با واکنش های اضطرابی روبه رو می کند.

‏ 

‏ 

‏ب)- واکنشهای غمگینی :

‏در این واکنش ،ما کودک را در حالت غمگین می بینیم. غمی در ذهن کودک سنگینی می کند که هر چه زودتر باید به غم موجود در ذهن آن  ها پی برد و رسیدگی کرد. انزواطلبی کودک و دوری از والدین و به گوشه ای خزیدن و کمتر صحبت کردن و در جمع شرکت نکردن و بهانه گیری نشانه ای از این گونه اضطراب است. ممکن است ایجاد این اضطراب روابط مستبدانه ناجور و بی مهری ها نسبت به کودک باشد.

‏ 

‏ 

‏ج)- واکنش های منشی :

‏ممکن است واکنش ها در  این جا با رفتارهایی که از کودک عادی انتظار داریم فاصله داشته باشد مثل دزدی، تقلب، تزویر و ریا. به این موارد که با موازین و هنجا رهای جامعه در ستیز است اختلالات منش می گویند. البته اوج این اختلالات در 16-14سالگی است که کودک وارد مرحله نوجوانی شده است. خانواده هایی که در آن ها طلاق انجام گرفته است و مشاجره وجود دارد ، فرزندان را به سمت اختلالات منش سوق می دهد و بعضی وقت ها این اختلال در صورت عدم توجه والدین می باشد. ممکن است والدین به دنبال کار خود باشند و به فرزند توجه نکند و یا به خاطر اشتغالات وقت نکنند به فرزندان توجه کنند و همچنین تقلید از بزهکارران ممکن است عامل این اختلال باشد. کودک ممکن است یک آدم ناجور و خلافکار را الگوی خود قرار دهد.

‏ 

‏برای پیشگیری و درمان این اختلال، خانواده مربیان جامعه باید دست به کار شوند و من برتر را در کودک ایجاد کند که این من برتر در اثر نگرش های  اجتماعی حاصل می شود که این نگرش ها اگر خوب و منطقی باشند می تواند من برتر خوب را ایجاد کند.

‏ 

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 214

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما