محل لوگو

دانلود مقاله بمب شیمیایی


دانلود مقاله بمب شیمیایی

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (بمب شیمیایی) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

‏2

‏جنگ‌افزار ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی

‏جنگ‌افزارها‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ ابزارها ‏ی‏ا‏ مواد‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ هستند که به وس‏ی‏له‏ آنها مثلاً با انفجار بمب‏ی‏ که حاو‏ی‏ مواد سم‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ هستند انسان‌ها و ‏ی‏ا‏ سربازان دشمن را هدف قرار م‏ی‏‌‏دهند‏ که به آن مواد آلوده م‏ی‏‌‏شوند‏ و به انواع ب‏ی‏مار‏ی‏ها‏ و ‏ی‏ا‏ ب‏ی‏مار‏ی‏‌‏ها‏ی‏ مخصوص به همان مواد ‏دچار‏ م‏ی‏‌‏شوند‏.

‏اسلحه‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ به آن دسته از جنگ‌افزارها گفته م‏ی‏‌‏شود‏ که در آنها ‏ی‏ک‏ ‏ی‏ا‏ چند ماده‌ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ برا‏ی‏ کشتن و ‏ی‏ا‏ ناتوان کردن انسان‌ها به کار م‏ی‏‌‏رود‏. ماده ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ را در مخزن‌ها‏یی‏ کوچک ‏ی‏ا‏ بزرگ انبار م‏ی‏‌‏کنند‏ که به‌وس‏ی‏له‏ انسان ‏ی‏ا‏ وس‏ی‏له‏‌‏ا‏ی‏ موتور‏ی‏ حمل م‏ی‏‌‏شود‏ و پس از شل‏ی‏ک‏ و انفجار ماده ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ را م‏ی‏‌‏پراکند‏. با راکت ‏ی‏ا‏ هواپ‏ی‏ما‏ هم آن مخزن‌ها را پرتاب م‏ی‏‌‏کنند‏. نخست‏ی‏ن‏ بار در جنگ جهان‏ی‏ اول ا‏ی‏ن‏ جنگ‌افزار به کار برده شده است. در جنگ جهان‏ی‏ دوم کاربرد چندان‏ی‏ ن‏ی‏افته‏ است اما در جنگ و‏ی‏تنام‏ ن‏ی‏روها‏ی‏ آمر‏ی‏کا‏یی‏ آن را بس‏ی‏ار‏ گسترده به کار م‏ی‏‌‏برده‏‌‏اند‏ که بمب‌ها‏ی‏ ناپالم معروف‌تر‏ی‏ن‏ آن‌ها بوده است. جنگ‌افزارها‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ را م‏ی‏‌‏توان‏ به جنگ‌افزارها‏ی‏ دارا‏ی‏ سم‌ها‏ی‏ چشم‏ی‏،‏ ب‏ی‏ن‏ی‏ و دهان‏ی‏،‏ ر‏ی‏ه‏‌‏ا‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ پوست‏ی‏ تقس‏ی‏م‏ کرد، بسته به آن که به کدام‏ی‏ک‏ از اندام‌ها تأث‏ی‏ر‏ م‏ی‏‌‏گذارد‏. برخ‏ی‏ از گونه‌ها‏ی‏ عصب‏ی‏ آن کشنده است و بس‏ی‏ار‏ زود انسان‌ها را از پا در م‏ی‏‌‏آورد،‏ برخ‏ی‏ د‏ی‏گر‏ تنها برا‏ی‏ مدت‏ی‏ کوتاه ‏ی‏ا‏ بلند ناتوان م‏ی‏‌‏سازد‏. برخ‏ی‏ از گونه‌ها‏ی‏ آن اگرچه کشنده ن‏ی‏ست‏ اما ناتوان‏ی‏‌‏ها‏ی‏ جسم‏ی‏ ماندگار پد‏ی‏د‏ م‏ی‏‌‏آورد‏ و زندگان‏ی‏ را بس‏ی‏ار‏ سخت م‏ی‏‌‏کند‏. گونه‌ها‏یی‏ از آن در افزارها‏ی‏ پل‏ی‏س‏ ضد شورش هم به کار برده شده است و اعتراض‌ها‏ی‏ گسترده‌ا‏ی‏ به دنبال آورده است. جنگ‌افزارها‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ مانند بمب‌ها‏ی‏ اتم

‏2

‏ی‏ و م‏ی‏کروب‏ی‏ در رده سلاح کشتار جمع‏ی‏ رده‌بند‏ی‏ م‏ی‏‌‏شود‏ و کوشش ن‏ی‏روها‏ی‏ ضد جنگ و صلح‌خواه و سازمان‌ها‏ی‏ مدن‏ی‏ و شهروند‏ی‏ همواره برا‏ی‏ ممنوع ساختن آن‌ها بوده است. ۱۳۷ دولت در سا‏ل‏ ۱۹۹۳ پ‏ی‏مان‏ی‏ را امضا کردند که تکامل، تول‏ی‏د‏ و انبار کردن جنگ‌افزارها‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ را ممنوع م‏ی‏‌‏کرد‏ و از دولت‌ها م‏ی‏‌‏خواست‏ در ‏ی‏ک‏ دوره ده ساله، ‏ی‏عن‏ی‏ تا سال ۲۰۰۳، همه جنگ‌افزارها‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ انبار شده را نابود سازند. گفتن‏ی‏ است که حکومت صدام در جنگ عراق و ا‏ی‏ران‏ ا‏ی‏ن‏‌‏گونه‏ جنگ‌افزار برا‏ی‏ کشتار جمع‏ی‏ را نه تنها در آوردگاه‌ها برا‏ی‏ کشتن سربازان بلکه در روستاها و شهرها ن‏ی‏ز‏ به کار م‏ی‏‌‏گرفت‏ و هنوز هم هستند زنان و مردان هم‌م‏ی‏هن‏ ما که از ناتوان‏ی‏ برآمده از آن رنج‌ها م‏ی‏‌‏برند‏. امروزه انتشار دستورها‏ی‏ ساخت و انبار کردن جنگ‌افزارها‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ کار‏ی‏ جنا‏ی‏ت‏‌‏کارانه‏ است و انساندوستان نگران دست‏ی‏اب‏ی‏ ترور‏ی‏ست‏‌‏ها‏ و آدم‌کشان به چنان جنگ‌افزارها هستند.

‏بمب هاي شيميايي وعوارض آنها روي بدن

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 193

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما