محل لوگو

دانلود مقاله اورانیم


دانلود مقاله اورانیم

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

اورانیم

قسمتی از متن :

 

1

‏اورانیم

‏اورانیوم ‏یکی از ‏عناصر ‏شیمیایی ‏جدول ‏تناوبی ‏است که نماد آن U ‏وعدد اتمِی ‏آن 92 می باشد. ‏اورانیوم ‏که یک عنصر سنگین، سمی، ‏فلزی، ‏رادیواکتیو ‏و براق به رنگ سفید مایل به نقره ‏ای می باشد به ‏گروه آستیندها ‏تعلق داشته و ایزوتوپ 235 آن ‏برای سوخت ‏راکتورهای ‏هسته ای ‏وسلاحهای هسته ای ‏استفاده میشود. معمولا ‏اورانیوم در مقادیر بسیار ناچیز درسخره ‏ها ‏خاک ‏آب ‏گیاهان‏و ‏جانوران ‏از جمله ‏انسان ‏یافت می شود.

‏خصوصیتهای قابل توجه

‏اورانیوم هنگام عمل پالایش به رنگ سفید مایل ‏به نقره ای فلزی با خاصیت رادیو اکتیوی ضعیف یباشد که کمی از ‏فولاد‏نرم تر است. ‏این فلز چکش خاررسانای جریان الکتریسیته و کمی Paramagnetic ‏میباشد. ‏چگالی ‏اورانیوم 65% ‏بیشتر از چگالی ‏سرب ‏میباشد. اگر اورانیوم به ‏خوبی جدا شود بشدت از آب سرد متاثر شده و در برابر هوا اکسید میشود. اورانیوم ‏استخراج شده از معادن میتواند به صورت شیمیایی به ‏دی اکسید اورانیوم ‏و دیگر گونه های قابل ‏استفاده در صنعت تبدیل شود.

‏اورانیوم در صنعت سه گونه دارد:

‏آلفا (Orthohombic) ‏که تا دمای 667.7 درجه پایدار است.

‏بتا (Tetragonal) ‏که از دمای 667.7 تا 774.8 درجه پایدار است.

‏گاما (Body-centered cubic) ‏که از دمای 774.8 درجه تا نقطه ذوب پایدار است. ‏( ‏این رساناترین و چکش خوارترین گونه اورانیوم میباشد.‏)

2

‏دو ایزوتوپ مهم ‏ان U235 ‏و U238 ‏میباشند که u235 ‏مهمترین برای راکتورهای و سلاحهای هسته ای است. چرا ‏که این ایزوتوپ تنها ایزوتوپی است که طبیعت وجود دارد و در هر مقدار ممکن توسط ‏نوترون‏های ‏حرارتی شکافته میشود. ایزوتوپ u238 ‏نیز از این جهت مهم است که نوترونها را برای ‏تولید ایزوتوپ رادیو اکتیو جذب کرده و آن را به ایزوتوپ Pu239 ‏پلوتونیوم ‏تجزیه میکند. ایزوتوپ مصنوعی U233 ‏نیز شکافته شده و توسط بمباران نوترونی Thorium232 ‏بوجود میآید.

‏اورانیوم اولین ‏عنصر یافته شده بود که میتوانست شکافته شود. برای نمونه با بمباران آرام نوترونی ‏ایزوتوپ U235 ‏آن به ایزوتوپ کوتاه عمر U236 ‏تبدیل شده و بلا فاصله به به دو هسته ‏کوچکتر تقسیم میشود که این عمل انرژی آزاد کرده و نوترونهای بیشتری تولید میکند. ‏اگر این نوترونها توسط هسته u235 ‏دیگری جذب شوند ‏عملکرد حلقه هسته ‏ای دوباره اتفاق می افتد و ‏اگر چیزی برای جذب نوترونها وجود نداشته باشد به حالت انفجاری در می آیند. اولین ‏بمب اتمی با این اصل جواب داد «‏شکاف هسته ای) ‏نام دقیقتر برای این بمبها و ‏بمب های هیدروژنی«‏آمیزش هسته ای( ‏سلاحهای ‏هسته ای ‏میباشد.

‏کاربردها:

‏فلز اورانیوم بسیار سنگین و پرچگالی میباشد.‏اورانیوم خالی ‏توسط بعضی از ‏ارتشها ‏برای ساخت محافظ برای ‏تانکها ‏و ساخت قسمتهایی از ‏موشکها ‏و ‏ادوات جنگی ‏استفاده میشود. ارتشها همچنین از ‏اورانیوم غنی ‏شده برای سوخت ‏ناوگان ‏خود و ‏زیردریایی ‏ها و همچنین سلاحهای هسته ای ‏استفاده میکند. سوخت استفاده شده در راکتورهای ‏ناوگان ایالات متحده ‏معمولا اورانیوم U235 ‏غنی شده میباشد. اورانیوم موجود در سلاحهای هسته ای بشدت غنی میشوند که این مقدار

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 167

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما