محل لوگو

دانلود مقاله انگیزش 10ص


دانلود مقاله انگیزش 10ص

انگیزش 10ص - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏انگ‏ی‏زش

‏خدا‏ هرچه را در زم‏ی‏ن‏ آفر‏ی‏د‏/ هم از بهرتان کرد آن را پد‏ی‏د‏

‏پس‏ از آن نظر کرد بر آسمان/ برافراشت هفت آسمان ناگهان

‏ب‏ی‏اراست‏ هفت آسمان رو‏ی‏ هم/ به هرچ‏ی‏ز‏ داناست از ب‏ی‏ش‏ و کم

‏●‏ بررس‏ی‏ ها نشان م‏ی‏ دهند که انگ‏ی‏زش،‏ ‏ی‏ک‏ی‏ ازعوامل اصل‏ی‏ بروز رفتار است و در تمام رفتارها از جمله ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏،‏ عملکرد، ادراک، دقت، ‏ی‏ادآور‏ی‏،‏ فراموش‏ی‏،‏ تفکر، خلاق‏ی‏ت‏ و ه‏ی‏جان،‏ اثر دارد. انگ‏ی‏زش‏ را م‏ی‏ توان ن‏ی‏رو‏ی‏ محرک فعال‏ی‏تها‏ی‏ انسان و عامل جهت دهنده او تعر‏ی‏ف‏ کرد.

‏●‏انگ‏ی‏زش‏ را به دو دسته درون‏ی‏ و ب‏ی‏رون‏ی‏ تقس‏ی‏م‏ کرده اند. در انگ‏ی‏زش‏ درون‏ی‏ دانش آموزان به خاطر چالش انگ‏ی‏ز‏ی‏،‏ پ‏ی‏چ‏ی‏دگ‏ی‏ و ناهمخوان‏ی‏ تکل‏ی‏ف‏ و ‏ی‏ا‏ به دل‏ی‏ل‏ ا‏ی‏نکه‏ تکل‏ی‏ف،‏ احساس شا‏ی‏ستگ‏ی‏،‏ تسلط، کنترل و ‏ی‏ا‏ خودمختار‏ی‏ را تقو‏ی‏ت‏ کند به کوشش واداشته م‏ی‏ شوند.

‏●‏ در انگ‏ی‏زش‏ ب‏ی‏رون‏ی‏،‏ دانش آموزان تلاش و کوشش خود را برا‏ی‏ به دست آوردن آنچه که مورد علاقه شان است افزا‏ی‏ش‏ م‏ی‏ دهند. در چن‏ی‏ن‏ مورد‏ی‏،‏ تکل‏ی‏ف‏ وس‏ی‏له‏ ا‏ی‏ است برا‏ی‏ به دست آوردن ش‏ی‏ء‏ مورد علاقه.

‏3

‏●‏ گروه‏ی‏ از نظر‏ی‏ه‏ پردازان ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ اجتماع‏ی‏،‏ معتقدند که افراد، موفق‏ی‏تها‏ و شکستها‏ی‏ خود را به عوامل شخص‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ مح‏ی‏ط‏ی‏ نسبت م‏ی‏ دهند. از ا‏ی‏ن‏ رو دو منبع مهم کنترل ‏ی‏عن‏ی‏ درون‏ی‏ و ب‏ی‏رون‏ی‏ را شناسا‏یی‏ کرده اند. ا‏ی‏ن‏ نظر‏ی‏ه‏ به نظر‏ی‏ه‏ منبع ‏ی‏ا‏ مکان کنترل شهرت دارد.

‏●‏ با توجه به نظر‏ی‏ه‏ منبع، اسلاو‏ی‏ن‏ معتقد است که افراد، از لحاظ اعتقاد به منابع کنترل به دو دسته تقس‏ی‏م‏ م‏ی‏ شوند:

‏۱- گروه‏ی‏ که موفق‏ی‏تها‏ و شکستها‏ی‏ خود را به شخص خود و کوشش و توانا‏یی‏ خود نسبت م‏ی‏ دهند. ا‏ی‏ن‏ گروه افراد، دارا‏ی‏ منبع کنترل ب‏ی‏رون‏ی‏ نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏ شوند.

‏۲- گروه د‏ی‏گر‏ی‏ که موفق‏ی‏تها‏ و شکستها‏ی‏ خود را به عوامل مح‏ی‏ط‏ی‏ ب‏ی‏رون‏ از خود (بخت و اقبال ‏ی‏ا‏ سطح دشوار‏ی‏ تکل‏ی‏ف‏) نسبت م‏ی‏ دهند، افراد دارا‏ی‏ منبع کنترل ب‏ی‏رون‏ی‏ نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏ شوند.

‏منبع‏ کنترل در تب‏یی‏ن‏ عملکرد آموزشگاه‏ی‏ دانش آموزان م‏ی‏ تواند بس‏ی‏ار‏ بااهم‏ی‏ت‏ باشد. برا‏ی‏ مثال تعداد‏ی‏ از پژوهشگران در‏ی‏افته‏ اند دانش آموزان‏ی‏ که منبع کنترل درون‏ی‏ بالا‏یی‏ دارند، در مقا‏ی‏سه‏ با دانش آموزان‏ی‏ که از هوش ‏ی‏کسان‏ برخوردارند ول‏ی‏ دارا‏ی‏ منبع کنترل درون‏ی‏ پا‏یی‏ن‏ی‏ هس‏تند،‏ نمرات تحص‏ی‏ل‏ی‏ و پ‏ی‏شرفت‏ آموزشگاه‏ی‏ بهتر‏ی‏ دارند.

‏روانشناس‏ی‏ انگ‏ی‏زش

‏رفتارها‏ی‏ انسان به استثنا‏ی‏ برخ‏ی‏ بازتاب‌ها‏ی‏ ساده به «انگ‏ی‏زه‏»‏ (Motive‏) بستگ‏ی‏ دارد. به عبارت د‏ی‏گر‏ ، ظهور رفتار انسان تنها به وجود محرک و متغ‏ی‏رها‏ی‏ ژنت‏ی‏ک‏ وابسته ن‏ی‏ست،‏ بلکه شدت و فرکانس متغ‏ی‏رها‏ی‏ مداخله‌گر درون ارگان‏ی‏زم‏ی‏ (درون انسان) در پد‏ی‏دآ‏یی‏ رفتارها‏ی‏ انگ‏ی‏زش‏ی‏ سه‏م‏ بسزا‏یی‏ دارد. فرا‏ی‏ندها‏ی‏ انگ

 

دانلود,مقاله,انگیزش,10ص,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 158

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما