محل لوگو

دانلود مقاله اسید های آمینه و پروتئین


دانلود مقاله اسید های آمینه و پروتئین

اسید های آمینه و پروتئین - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏اسید های آمینه

‏اسیدهای آمینه واحدهای تشکیل دهنده پروتئین‌ها هستند. هر پروتئین زنجیری از اسیدهای آمینه است که با پیوند شیمیایی در کنار هم قرار گرفته اند. این زنجیر پروتئینی می‌تواند شکل های فضایی مختلفی داشته باشد. همین شکل های متعدد به پروتئین این قابلیت را می‌دهد که کارهای متفاوتی را در سلول انجام دهد. در تمام اسید های آمینه، یک گروه شیمیایی ثابت ( که در شکل زیر نشان داده شده است ) وجود دارد، اما باقی مولکول در اسید آمینه های مختلف، متفاوت است.

‏حدود 20 نوع اسید آمینه در ساخت پروتئین به کار می‌رود. این اسیدها بر حسب ساختمان شیمیایی به چهار گروه طبقه بندی می‌شوند: اسیدی، بازی، قطبی بدون بار و غیر قطبی.

‏ساخته شدن پروتئین در سلول‏

‏شاید به نظر برسد که پروتئین و اسید آمینه، ارتباطی با DNA‏ ندارند، اما حقیقت آن است که

‏2

DNA‏ نقش مهمی در تولید پروتئین دارد. وقتی سلول می‌خواهد یک پروتئین خاص را تولید کند، باید ابتدا نسخه ساخت آن را پیدا کند. این نسخه در مولکول DNA‏ ذخیره شده است. هر ترکیب سه تایی از نوکلئوتیدها نشان دهنده یک اسید آمینه است، مثلا CCT‏ کد ساخت اسید آمینه ای به نام پرولین و CGT‏ کد ساخت ارگینین می‌باشد. به این ترتیب، DNA‏ به دستور ساخت پروتئین تبدیل می‌شود. برای اطلاع از جزئیات این فرآیند، ‏صفحه پروتئین سازی‏ را بخوانید.

‏متابولیسم اسیدهای آمینه

‏اسیدهای آمینه شکل نهایی ‏متابولیسم ‏پروتئین ‏ها هستند، قابل انتشار بوده و شامل مواد ساده ای است که مصارف مختلفی دارند:

 

دانلود,مقاله,اسید,های,آمینه,و,پروتین,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 177

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما