محل لوگو

دانلود مقاله آلودگی محیط زیست


دانلود مقاله آلودگی محیط زیست

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

آلودگی محیط زیست

قسمتی از متن :

 

‏1

‏آلودگی محیط زیست

‏تاریخچه

‏مقدمه

‏اولین ‏آلاینده‌های ‏هوا ‏احتمالا دارای منشأ طبیعی بوده‌اند. دود ، بخار بدبو ، خاکستر و گازهای ‏متصاعد شده از ‏آتشفشانها ‏و آتش‌سوزی جنگلها ، گرد و غبار ناشی از توفانها در نواحی خشک ، در نواحی کم‌ارتفاع ‏مرطوب و مه‌های رقیق شامل ذرات حاصل از درختهای کاج و صنوبر در نواحی کوهستانی ، ‏پیش از آنکه مشکلات مربوط به سلامت انسانها و مشکلات ناشی از فعالیتهای انسانی ‏محسوس باشند، کلا جزئی از ‏محیط ‏زیست ‏ما به شمار می‌رفتند، به استثنای موارد حاد ، نظیر فوران ‏آتشفشان.

‏آلودگیهای ناشی از ‏منابع طبیعی ‏معمولا ایجاد چنان مشکلات جدی ‏برای حیات جانوران و یا اموال انسانها نمی‌کنند. این در حالی است که فعالیتهای ‏انسانی ، ایجاد چنان مشکلاتی از نظر آلودگی می‌نمایند که بیم آن می‌رود بخشهایی از ‏اتمسفر زمین تبدیل به محیطی مضر برای سلامت انسانها گردد.

‏تاریخچه آلودگی

‏دود یکی از قدیمی‌ترین آلاینده‌های هوا است که برای سلامت ‏بشر مضر است. زمانی که دود ناشی از آتش حاصله از ‏سوختن ‏چوب توسط ساکنین اولیه غارها جای خود را به دود ناشی از کوره‌های زغال سوز در

‏2

‏شهرهای پر جمعیت داد، آلودگی هوا ، بقدری افزایش یافت که زنگ خظر برای برخی از ‏ساکنان آن شهرها به صدا در آمد. در سال 61 بعد از میلاد ، "‏سنکا" (Seneca) ‏فیلسوف رومی از هوای روم بعنوان هوای سنگین و از دودکشهای هود با ‏عنوان تولید کننده بوی بد نام برد.

‏در سال 1273 میلادی ، "‏ادوارد ‏اول" ‏پادشاه ‏انگلستان ‏عنوان کرد که هوای ‏لندن ‏به حدی با دود و مه ‏آلوده شده است و آزار دهنده است که از سوختن ‏زغال ‏سنگ ‏دریایی جلوگیری خواهد کرد. علی‌رغم هشدار پادشاه مذکور ، نابودی گسترده ‏جنگلها ، ‏چوب ‏را تبدیل به یک کالای کمیاب نمود و ساکنان لندن را وادار ساخت تا بجای کم کردن مصرف ‏زغال سنگ به میزان بیشتری از آن استفاده کنند.

‏تا سال 1661 میلادی یعنی بیش ‏از یک قرن بعد ، تغییر قابل ملاحظه‌ای در آلودگی هوا بوجود نیامد. چاره جویی و ‏پیشنهادات عبارت بودند از برچیدن تمامی کارخانه‌های اطراف شهر لندن و بوجود آمدن ‏کمربند سبز در اطراف شهر. بالاخره این چاره جویی‌ها کارساز شد.

‏مشکلات آلودگی هوا

‏شواهدی دال بر علاقمندی جوامع انسانی در غلبه بر مشکل ‏آلودگی هوا وجود دارند که از جمله آنها می‌توان از تصویب و اجرای قوانین کنترل دود ‏در ‏شیکاگو سینسنیاتی ‏به سال 1881 نام برد. ولی اجرای این قوانین و قوانینی ‏مشابه آنها با دشواریهایی مواجه گردید و برای تمیز نمودن هوا یا جلوگیری از آلودگی ‏بیشتر آن ، تقریبا کاری انجام نشد. در سال 1930 در دره بسیار صنعتی ‏میوز ‏در ‏کشور ‏بلژیک ‏در اثر پدیده وارونگی ، ‏مه ‏دود ‏در یک فضای معین محبوس گردید. در نتیجه 63 تن جان خود را از دست داده ،

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 133

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما