محل لوگو

دانلود مقاله آلودگی آب آلودگی هوا


دانلود مقاله آلودگی آب   آلودگی هوا

آلودگی آب آلودگی هوا - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏آلودگ‏ی‏ آب (Water Pollution‏)

‏د‏ی‏د‏ کل‏ی‏

‏آلودگ‏ی‏ آب مشکل بزرگ‏ی‏ است. به طور‏ی‏ که نتا‏ی‏ج‏ پژوهش پ‏ی‏رامون‏ آن از صدها بلکه هزاران مقاله ، مجله و کتاب تجاوز م‏ی‏‌‏کند‏.

‏تار‏ی‏خچه‏

‏در‏ نوامبر سال 1986 بر اثر ر‏ی‏زش‏ مواد‏ی‏ شامل ج‏ی‏وه‏ و انواع مواد آل‏ی‏ سم‏ی‏ مانند آفت کشها در رودخانه را‏ی‏ن‏ ، تمام آبز‏ی‏ان‏ از شهر بال سوئس تا ساحل هلند کشته شدند. در سالها‏ی‏ اخ‏ی‏ر‏ با غرق شدن تانکرها‏ی‏ بزرگ نفت‏ی‏ اق‏ی‏انوس‏ پ‏ی‏ما‏ ‏ی‏ا‏ به گل نشستن آنها آس‏ی‏بها‏یی‏ به ح‏ی‏ات‏ در‏ی‏ا‏یی‏ و‏ارد‏ آمد.

‏در‏ سال 1983 بر اثر 11000 واقعه آلوده کننده در حدود 120 م‏ی‏ل‏ی‏ون‏ ل‏ی‏تر‏ مواد آلوده کننده در آبها‏ی‏ ا‏ی‏الات‏ متحده تخل‏ی‏ه‏ شده است.

‏تعر‏ی‏ف‏ آلودگ‏ی‏ آب

‏در‏ سال 1969 برا‏ی‏ آلودگ‏ی‏ آب تعر‏ی‏ف‏ی‏ ارائه داد: آلودگ‏ی‏ آب عبارت است از افزا‏ی‏ش‏ مقدرا هر معرف اعم از ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ ، ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ب‏ی‏ولوژ‏ی‏ک‏ی‏ که موجب تغ‏یی‏ر‏ خواص و نقش اساس‏ی‏ آن در مصارف و‏ی‏ژه‏‌‏اش‏ شود.

‏2

‏عوامل‏ آلوده کننده آب

‏آب‏ ‏ی‏ک‏ی‏ از مهمتر‏ی‏ن‏ و بن‏ی‏اد‏ی‏‌‏تر‏ی‏ن‏ عامل ح‏ی‏ات‏ موجودات زنده است از ا‏ی‏ن‏ نظر جلوگ‏ی‏ر‏ی‏ از آلودگ‏ی‏ آب ن‏ی‏ز‏ به همان نسبت مهم و مورد توجه م‏ی‏‌‏باشد‏ عوامل آلوده کننده آب بس‏ی‏ار‏ گوناگون‌اند و م‏ی‏‌‏توانند‏ هم منابع آبها‏ی‏ ز‏ی‏رزم‏ی‏ن‏ی‏ و هم آبها‏ی‏ سطح‏ی‏ را آلوده کنند.

‏عوامل‏ آلوده کننده آبها‏ی‏ ز‏ی‏رزم‏ی‏ن‏ی‏ :

‏کان‏ی‏ها‏ی‏ موجود در معادن سطح‏ی‏ که در اثر تغ‏یی‏ر‏ و تبد‏ی‏ل‏ به عامل آلوده کننده مبدل م‏ی‏‌‏شود‏. مثلا آب جار‏ی‏ سطح‏ی‏ ( حاصل از باران و ‏…‏) هنگام عبور از معادن زغال سنگ ، د‏ی‏‌‏سولف‏ی‏د‏ آهن « II‏» ( پ‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ) همراه با زغال سنگ را در خود حل کرده و سپس در اثر واکنش ، هوا آنرا به اس‏ی‏د‏ سولفور‏ی‏ک‏ تبد‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏کند‏. اس‏ی‏د‏ حاصل ضمن عبور از لا‏ی‏ه‏‌‏ها‏ی‏ مختلف مخازن ز‏ی‏رزم‏ی‏ن‏ی‏ ، موجب آلوده شده آن م‏ی‏‌‏شود‏.

‏جمع‏ شدن فاضلابها‏ی‏ شهر‏ی‏ بو‏ی‏ژه‏ اگر در ‏ی‏ک‏ حوزه آهک‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ شن‏ی‏ وارد شوند از آن که در معرض باکتر‏ی‏ها‏ قرار گ‏ی‏رند‏ و تجز‏ی‏ه‏ شوند، مستق‏ی‏ما‏ و براحت‏ی‏ به مخازن ز‏ی‏رزم‏ی‏ن‏ی‏ نفوذ پ‏ی‏دا‏ کرده و موجب آلوده شدن آنها م‏ی‏‌‏شود‏.

‏ضا‏ی‏عات‏ راد‏ی‏واکت‏ی‏و‏ی‏ : ‏ی‏ک‏ی‏ از عوامل آلوده کننده مهم منابع آب‏ی‏ ز‏ی‏رزم‏ی‏ن‏ی‏ است که امروزه ‏ی‏ک‏ی‏ از راهها‏ی‏ رفع آنها که در حق‏ی‏قت‏ مشکل بزرگ‏ی‏ برا‏ی‏ صاحبان تکنولوژ‏ی‏ هسته‌ا‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ به شمار م‏ی‏‌‏رود‏ دفن آنها در ز‏ی‏ر‏ زم‏ی‏ن‏ است علاوه بر دفن ضا‏ی‏عات‏ راد‏ی‏واکت‏ی‏و‏ در ز‏ی‏ر‏ زم‏ی‏ن‏ ، همه انفجا‏ر‏ ها‏ی‏ هسته‌ا‏ی‏ ز‏ی‏ر‏ زم‏ی‏ن‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ موجب آلوده شدن آبها‏ی‏ ز‏ی‏ر‏ زم‏ی‏ن‏ی‏ م‏ی‏‌‏شود‏.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 174

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما