محل لوگو

دانلود تحقیق معرفی زمین تنیس


دانلود تحقیق معرفی زمین تنیس

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 10 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

1

‏معرفی زمین تنیس:

‏زمین تنیس برای بازی انفرادی در ابعاد 23.77 و 8.23 تنظیم شده؛ این زمین به وسیله توری که از آن یک سیم و طناب آویزان شده به دوقسمت مساوی تقسیم می گردد.

‏طرف تور توسط طناب باید به پایه های کناری زمین متصل گردد ! ارتفاع تور در مرکز باید 0.91 متر باشد و با نوار سفید رنگی محکم شده باشد.

‏در مورد تور باید توری به طوری سفت شود که محفظه های دو پایه کناری پر شود و شبکه های میان تور هم طوری تنظیم می کنند که کوچک باشد که توپ از ان عبور نکند.

‏در تمام اندازه گیری های زمین فقط لبه های خارجی خط ها اندازه گرفته می شود یعنی اگر حتی کوچکترین سطح برخوردی بین توپ و خط باشد اون توپ صحیح اعلام می شود.

‏رنگ همه ی خط های زمین باید یکنواخت باشد. (ترجیحاً سفید‏)

‏استفاده از رنگ زرد و سفید و علائم تجاری و تبلیغاتی در پشت زمین ممنوع است و استفاده از رنگ های روشن در صورتی مجاز هست که در دید بازیکنان و تماشاگران تاثیر نداشته باشد .

‏اگر در صندلی خط نگهدارها که انتها زمین نشته اند علائم تجاری باشد نباید با رنگ سفید یا زرد باشد؛ اگه رنگ روشن هم باشد نباید در دید اخلال ایجاد کند.

‏زمین تنیس از Center mark ‏،Service courts ‏،،Centerserviceline ‏، bass line ‏، Sideline ‏، Serviceline ‏تشکیل شده.

‏نباید فاصله انتهای زمین بازی تا جایگاه تماشاگران ( فرقی نمیکنه چی باشه ) کمتر 4.6 متر باشد . در دو طرف کناری هم نباید فاصله کمتر 3.6 متر باشد ! صندلی خط نگه داران هم نمی تواند 91 سانت بیشتر در این فضها نفوذ کند .

‏تنیس بطور کلی بر روی چهار نوع زمین متفاوت انجام میشه. زمینهای خاک رس و هارد کورت و چمن و زمینهای سر پوشیده بنام کارپت.

3

‏بر همین اساس در یک سال مدت برگزاری مسابقات به چهار فصل تقسیم میشه که طولانی ترین آن خاک رس و کوتاه ترین هم زمین چمن هستند.

‏در بین گرند اسلم ها هم دو گرند اسلم استرالیا و آمریکا (اولین و آخرین گرند اسلم های سال) از هاردکورت و فرانسه و ویمبلدون بترتیب از خاک رس و چمن استفاده می کنند.

‏جزئیات زمین خاک رس

‏زمین خاک رس به دو رنگ سبز و قرمز تقسیم میشه و زمین خاک رس سبز فقط در آمریکا وجود داره.اغلب زمینهای رسی اروپا و آمریکای جنوبی برنگ قرمز هستند.

‏تنها تفاوت کلی این دو رنگ این است که خاک رس قرمز کمی کند تر و آهسته تر از سبز هست و بدین ترتیب فرصت بهتری رو برای بازیکنان فراهم خواهد آورد که براحتی خودشون رو آماده ی ضربه زدن کنن.

‏به همین دلیل در مسابقاتی که از زمین های خاکی استفاده میشه امتیازات اغلب طولانی تر و با ضربات بیشتری همراه هست.همچنین در زمین های خاکی زدن ضربه ی ace ‏کمتر هست در مقایسه با زمینهای سریعتر مانند چمن و هارد کورت.

‏در زمینهای خاکی نیز تعداد winners ‏ها در مقایسه با زمین های دیگر کمتر هست و نسبتا بیشتر امتیازات با unforced errors ‏های بازیکن مقابل بدست میاد.

‏در اکثر مواقع بازیکنانی که سبک بازیشان بیشتر بسته به baseline ‏هست و تسلط بیستری از انتهای زمین دارند(تا بازی لب تور) زمین های خاکی را زمین مورد علاقه شان می دانند و دلیل عمده ی این ادعا هم کند تر بودن این نوع زمین هست که به آنها اجازه میدهد راحتتر از انتهای زمین ضربه ای به توپ بزنند.

‏زمین های خاک رس همچنین به بازیکنان موقعیت زدن ضربه با spin ‏بیشتر را میدهد که بدین ترتیب توپ چرخش و جنبش بیشتری داشته و برگشت اون توسط حریف سخت تر میشود.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 367

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما