محل لوگو

دانلود تحقیق بتن تزئینی ترجمه شده


دانلود تحقیق بتن تزئینی ترجمه شده

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 7 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

2

‏بتن تزئيني

‏بتن تزئيني دارای ساختارهايي از بتن است که در که اکيداً به عناصر عملکرد بتن ها ارتباطی ندارد, به کار می رود.بتن بخاطر استحکام زيادش به ويژه زمانی که با فولاد rebar‏ ترکيب می شود با ارزش پنداشته می شود. بتن می تواند برای ديوارهای تزئيني, کف زمين و سردر باجه ها که از نظر ساختاری زيبا و معتبر هستند به کار می رود اما پرداخت رنگ و روغن تزئيني ايجاد می کند که سنگ جلاداده ای را نشان می دهد و موادش هزينه کمی را در بردارد.

‏اشکال بتن تزئيني

‏سردر بتونی باجه ها

‏تنوع بتن بطور مطلوب سردر بتونی باجه ها ی با شکوهی را می سازد. سردر باجه ها از بتنی ساخته شده که در مدلی ساخته می شود که با گرانيت و سنگ مرمر نمی توان در آن سايز و اندازه ساخت.

‏ارتفاع, رنگ و بافتها می توانند به آسانی تغيير داده شوند. اقلام عملی يا زيبايي شناختی می توانند در بتن هايي مانند نرده هاي برنجی يا اقلام شخصي يا ظروف مانند قفسه ها, سنگواره ها يا يادبودهايي که ارزش احساسی دارند تجسم شوند.

‏رنگ کننده های مکمل

‏مواد رنگی برای رنگ کردن سطحی به طور متراکم با ترکيب بتن مخلوط می شود. اکثر رنگ کننده ها اکسيدهای آهن هستند و می توانند رنگ های مشکی, زرد و قرمز توليد کنند. سبزها می توانند با استفاده از کروميوم ساخته شوند و رنگ آبی سير برای توليد انواع رنگ های آبی بکار می روند.

‏برخی از ترکيبات که برای ايجاد رنگ بکار ‏می روند فلزات سنگين هستند و می توانند در طول ساييدن و جلای بتن آزاد شوند . اين فلزات سنگين می توانند موجب مشکلات تنفسی سخت و صدمه به محيط شوند.

‏پيشرفت های جديدي ‏در رنگ مکمل بتن انجام شده که اکسيد آهن معمولی که براساس رنگدانه هايي است که با استفاده از رنگدانه هاي نوع مصنوعی که رنگدانه های اوليه مصنوعي يا SYPP‏ ناميده می شوند شوره زدگی و بی رنگی قليايي را از بين می روند استفاده نمی کنند. اين رنگدانه های اوليه مصنوعی در شکل امولوسيون ‏مايع وجود دارند و برای سهولت استفاده و صرفه جويي در هزينه زياد برای کاربران به اندازه زيادی غليظ می شود. SYPP‏ در تمام رنگهای اوليه شامل زرد, آبی, مشکی, سبز, سفيد و قرمز موجود هستند. SYPP‏ همچنين برای ايجاد portion control colorant ‏ در جهت افزايش ارايه رنگ به هر رنگ زميني که امروزه در پرداخت های رنگ و روغن بتن رايج هستند با رنگدانه ها و مواد جلوگيري ترکيب می شوند.

2

‏منقوش کردن

‏الگو ها برای ايجاد بافتها يا نمای آجر يا سنگ داخل ورقه هاي باريک و مرطوب بتن فشار داده می شوند .

‏-‏کاربردهای بتن تزئيني در بتن موجود

‏رنگ کردن اسيدي

‏رنگ کردن اسيدی , بيس رنگدانه يا رنگرزي نيست که سيستم ها رنگ می زند بلکه واکنشی شيميايي است. ترکيب آب, املاح و اسيد برای سطح بتن بکار می رود و سپس از طريق محلول قليايي آمونياک و آب خنثی می شود. اگرچه برخی از توليد کنندگان استفاده سودای پخت و آب را پيشنهاد دادند, اين مشکلات قليايي و که در سطح ايجاد می شود , افزايش می دهد.

‏اين واکنش شيميايي با مواد معدنی موجود در بتن رنگ های جديدي در سطح بتن ايجاد می کند. بخاطر تناقض در سطح بتن, زنگ زدن اسيدی نمی خال دار يا رنگارنگی ايجاد می کند که برای هر ورقه نازک غيرعادی است. ضخامت اين تغيير رنگ از 16/1 تا 32/1 يک اينچ مرتب می شود. ممکن است سطوح خارجی بتن به اندازه سطوح درونی رنگ نشوند چون محيط محتوی مواد معدنی را صاف کرده است.

‏مراحل واقعی برای رنگ کردن اسيدی

‏سطوح بايد بطور کامل با سفيدکنندگان ملايم تميز شوند.

‏محيط آزمايش در ابتدا استحکام رنگ اسيدي مورد نياز رنگ مطلوب را مشخص می کند.(در ابتدا محلول ضعيف تر تست می شود و تا زمانی که رنگ مورد نظر بدست آيد استحکامش زياد می شود)

‏محلول اسيدي به همراه قلموهای نقاشی که در مقابل اسيد مقاوم هستند, غلطک ها يا اسپري ها برای سطوح بکارمی روند.

‏بايد به محلول اجازه داده شود که در سطح واکنش پيدا کند.

‏واکنش با محلول قليايي متوقف شده و با آب شسته می شود.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 184

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما