محل لوگو

دانلود تحقیق استخراج روغن


دانلود تحقیق استخراج روغن

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 36 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

‏بنام خدا

‏ازمایش اول:استخراج روغن

‏وسایل مورد نیاز ازمایش:تخمه افتاب گردان-هگزان-دستگاه سوکسله-کارتوش-

‏تئوری ازمایش:

‏مقدمه

‏واژه ی‏روغن ‏برای آن دسته از مایعات به کار می رود که با ‏آب ‏مخلوط نمی شوند و به دلیل آن که ‏چگالی ‏آنها کمتر ‏از آب است، روی آب شناور می مانند. اصولاً روغن به ‏چربی ‏اطلاق می شود که ‏در دمای اتاق معمولاً به حالت مایع باشد.

‏روغن ها هم همچون چربی ها متشکل از ‏تری گلیسرید‏، ‏مونوگلیسرید ‏و مقداری هم ‏دی گلیسرید ‏می باشند. از آنجا که روغن حاوی ‏مقدار زیادی چربی اشباع نشده است، در دمای اتاق ‏مایع ‏می باشد. اصل واژه ‏روغن لاتین است. روغن ها انواع مختلف دارند. می توانند ‏صنعتی ‏بوده یا تنها برای مصارف خوراکی و پخت ‏و پز مورد استفاده قرار گیرند. در این بخش به توضیح در مورد ‏روغن های خوراکی ‏که معمولاً برای ‏پختن ‏غذاها ‏مورد استفاده قرار می ‏گیرند، می پردازیم.

‏نحوه استخراج

‏روش جدید استخراج روغن از دانه ی گیاهان، به طریق شیمیایی و با استفاده از ‏حلال های خاصی می باشد. این روش، محصول بیشتری تولید می کند، با صرفه تر است و سریع ‏تر هم انجام می پذیرد.

‏روشی دیگر برای استخراج روغن از دانه گیاهان، بدون ‏استفاده از حلال صورت می گیرد و به استخراج فیزیکی معروف است. در این روش روغن را ‏با روش های مکانیکی فشردن، استخراج می نمایند. از این روش معمولاً برای تهیه روغن ‏های خوراکی استفاده می شود.

‏روغن آفتاب گردان

‏این روغن را از دانه های روغنی ‏گل آفتاب گردان ‏استخراج می کنند. از این ‏روغن برای مصارف خوراکی استفاده می شود. البته روغن زیتون از ‏روغن آفتاب ‏گردان ‏سالم تر است و خطر کمتری برای سلامتی ایجاد می نماید. پس از آن که از ‏دانه ی آفتاب گردان روغن گرفتند، آن چه که باقی می ماند را به عنوان خوراک دام مورد ‏استفاده قرار می دهند. این روغن، یکی از روغن های رایجی است که برای سرخ کردن و پخت

‏و پز مواد غذایی، کاربرد گسترده ای دارد. امروزه دانه گل های آفتاب گردان را ‏تغییرات ‏ژنتیکی ‏داده اند ‏و با استفاده از اصلاح نباتات، بذرهای مرغوب تر و در نتیجه، گل های بهتری تولید ‏کرده اند که هم محصول دهی بهتر داشته و هم در برابر بیماری ها و آفت های گیاهی ‏مفاوم تر باشند.

http://daneshnameh.roshd.ir

‏در حال حاضر، جداسازي روغن از دانه‌هاي روغني در صنايع غذايي كشور بر اساس استفاده از حلال‌هاي نفتي نظير هگزان انجام مي‌شود. از اشكالات بارز اين روش باقيماندن مقدار زياد مواد فسفري، آهن، بلو و اسيدهاي چرب آزاد در روغن مي‌باشد كه ضرورت تصفيه روغن با روشهاي ديگر از قبيل ستون تقطير در شرايط خلاء باعث افزايش هزينه عمليات در واحد استخراج روغن مي‌شود. هزينه اوليه بالاي حلال هگزان، ضايعات آن در طي فرايند و همچنين سمي و آتش‌زا بودن هگزان از ديگر مشكلات اقتصادي، زيست محيطي و ايمني روش فوق‌الذكر است . با عنايت به مشكلات تصفيه روغن با حلال مايع، نياز به تحقيق در خصوص روش موثر براي جداسازي و رفع مشكلات مطرح شده در صنايع غذايي كشوراحساس مي‌شود. در اين راستا استخراج روغن از دانه‌هاي روغني با استفاده از سيال فوق بحراني را مورد بررسي و ارزيابي قرار داده‌ايم. براي اين منظور معادلات موازنه جرم و انرژي در بستر و دانه نوشته شد، سپس با استفاده از معادلات پيوستگي معادلات مربوط به بستر و دانه را به هم ربط داديم. از رابطه اندازه حركت براي بدست آوردن توزيع جريان و سرعت در بستر استفاده گرديده است . در نهايت به دستگاه معادلات رسيديم كه شامل معادلات ديفرانسيلي جزئي، معمولي و معادلات جبري بود، و پس از حذف معادلات جبري و ديفرانسيل معمولي، آنها را بي بعد كرديم. سپس از طريق روش كرنك نيكلسون معادلات را حل كرده عوامل مهم در حل عددي در حل عددي از جمله پايداري، خطا و... را بررسي نموديم. در پايان نيز برنامه رايانه‌اي شبيه‌سازي برج استخراج فوق بحراني ارائه گشته كه نمونه‌هايي از خروجي‌هاي برنامه بحث شده است . در واقع شبيه سازي رايانه‌اي استخراج با سيال فوق بحرانمي به منظور جداسازي و بازيافت مواد مورد نظر از دانه‌هاي روغني در اين پروژه مد نظر بوده است . به همين جهت يك نرم‌افزار رايانه‌اي را جامع در جهت بررسي پارامترهاي موثر در استخراج فوق بحراني به منظور طراحي بهينه و كنترل شرايط عملياتي تدوين گرديده است . از مهمترين دستاوردهاي برنامه رايانه‌اي فوق‌الذكر مي‌توان به محاسبه دقيق تغييرات شرايط عمليتي داخل برج كه بر راندمان استخراج تاثير مستقيم دارند، نام برد. پارامترهاي موثر در استخراج همانند ضريب انتقال جرم، ضريب توازيع فازها، ضريب پراكندگي، دما و فشار سيال فوق بحراني، دماي دانه‌هاي روغني مفروض در برج، توزيع غلظت ماده استخراج شونده در فاز سيال وساكن، افت فشار در بستر و همچنين شرايط هيدروديناميكي جريان سيال در اين برنامه رايانه‌اي مورد بررسي قرار گرفته است .

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 256

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما